Sunday, June 23, 2013

Puisi Syaaban

Syaaban!!!
Bulan penuh keampunan
Bulan penuh siap siaga
Bulan penuh keberkatan
Bulan untuk lembaran baru

Syaaban!!!
Siapkanlah aku menuju mubarak
Siapkanlah aku dengan kitab yang hasanah
Siapkanlah aku dengan amalan solihin dan siddiqin
Siapkanlah aku dengan ketulusan
Siapkanlah aku dengan keinsafan

Syaaban!!!
Jangan dibuang amalan yang dulu
Jangan ditambah noda yang lalu
Jangan diulang fasik yang membelenggu
Jangan ditolak doa yang seribu
Jangan disisa rintihan kalbu

Syaaban!!!
Bawalah aku menuju Ramadhan
Bawalah aku menuju keampunan
Bawalah aku menuju keberkatan
Bawalah aku menuju kerahmatan
Bawalah aku menuju kejayaan

Salam nisfu syaaban........

0 comments:

Post a Comment

Advertise

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More